Je hebt een bedrijf en je bent bezig met je online aanwezigheid. Het begint uiteraard met een website of webshop, maar dan ben je nog niet klaar. Een website is leuk, maar je doelgroep moet deze website wel zien te vinden. Via offline marketingmiddelen zoals visitekaartjes of bedrukking van de auto kun je natuurlijk mensen naar je website trekken. Maar hoe vinden potentiële klanten die nog niet bekend zijn met je bedrijf de website? Lees nu verder en ontdek hoe je online kunt scoren met jouw website!
Vindbaarheid in de zoekmachines
Om het juiste verkeer naar je website te trekken is het belangrijk om in kaart te brengen welke zoektermen relevant verkeer oplevert. Zoekwoordonderzoek is dus essentieel. Vervolgens kun je op verschillende manieren zichtbaar zijn in de zoekmachines. Allereerst kun je investeren in SEO, door bijvoorbeeld linkbuilding uitbesteden. Daarnaast kun je ook advertenties draaien via Google Ads. Het voordeel hiervan is dat je direct zichtbaar bent en dat de advertenties op ieder moment direct kunnen worden gepauzeerd of aangepast.
Conversies realiseren
Wanneer je eenmaal de juiste bezoekers naar je website hebt getrokken is het de uitdaging om ervoor te zorgen dat er aankopen worden gedaan (of een offerte wordt aangevraagd of contact wordt opgenomen). Hiervoor moet je het de potentiële klant zo makkelijk mogelijk maken om tot aankoop over te gaan. Dit doe je door middel van conversieoptimalisatie. Hierbij ga je testen om te achterhalen op welke manier websitebezoekers zo weinig mogelijk drempels ervaren om tot een aankoop te komen.
Nog geen website?
Heeft jouw bedrijf nog geen website? Kies dan voor website laten maken! In 2022 heeft iedere onderneming een website nodig. Al is het slechts als online visitekaartje. Dit draagt bij aan de betrouwbaarheid en continuïteit van je onderneming. Dus denk aan de toekomst van je bedrijf en zorg dat je online aanwezigheid goed is geregeld!