Althans, daar zul je alle nodige zorg voor gedragen hebben. Gaat er dan onderweg toch iets mis, dan valt dat jou niet aan te rekenen.

Hoe weten we dat precies?

Nou. Euhm… niet. Maar wat we hiermee willen zeggen is dat er genoeg manieren zijn om de kans te verlagen dat er iets met je pakketjes gebeurt. Dat begint uiteraard door een vertrouwensband op te bouwen met de pakketdienst die je voor alle uitgaande post van je onderneming gebruikt.

Heb je die nog niet? Doe dan navraag bij vrienden en collega’s, zoek recensies online en bekijk wat de verschillende bedrijven je voor garanties kunnen bieden. Zo weet je tenminste zeker dat je je keuze niet op nattevingerwerk baseert maar op grondig onderzoek naar de mogelijkheden. Het is bijvoorbeeld wel fijn te noemen dat de bezorgingsdienst een track & trace code aan de verstuurder en ontvanger meegeeft, zodat alle belanghebbenden de status van een pakket gemakkelijk na kunnen gaan.

Een ander belangrijk punt is het verpakkingsmateriaal waarmee je je bestellingen verzendt. Deze moeten stevig genoeg zijn om er zeker van te zijn dat de inhoud volledig intact bij de ontvanger aankomt. De beste dozen, enveloppen, kokers en andere opties zijn lang niet altijd de goedkoopste. Maar je wilt je klanten wel de allerhoogste kwaliteit kunnen bieden in alles wat je voor ze doet! Ga daar dan ook voor. En vul waar en wanneer nodig je pakketten op met, hoe kan het ook anders, opvulmateriaal. Zeker in het geval van breekbare spullen kan plastic, papier of piepschuim cruciaal zijn om ervoor te zorgen dat ze onderweg niet zullen breken. Komen er weinig tot geen klachten binnen over de staat van de bestellingen die jij levert? Dan profiteer je meteen van gratis reclame! Ook mooi meegenomen, of niet?

Verpakkingsmaterialen

Grotere bestellingen maken, naargelang ze in formaat toenemen, steeds minder kans om in een gangbare envelop te passen. Dat hadden we je vast niet hoeven vertellen, maar dat doen we toch. Gratis. En met liefde. Hoe dan ook, er zijn diverse kartonnen verpakkingen om uit te kiezen. Het liefste ga je met een leverancier in zee die op dit gebied maatwerk kan bieden. Dat wil zeggen dat de dozen wanneer gewenst aangepast worden aan de beoogde inhoud. Dat is hartstikke handig wanneer je iets specifieks te verzenden hebt en je niet direct verpakkingsmateriaal ziet dat niet net te groot of te klein is. Gelukkig geven sommige fabrikanten dit jou volledig voor het zeggen!

Dan is het nog zaak dat je een schone, veilige en droge plek zoekt om je dozen en enveloppen van karton op te slaan. Want hoe stevig ook, zodra ze langdurig blootstaan aan vocht, heb je er uiteindelijk niks meer aan. En dan ben je bovendien niet in staat om de kwaliteit van je bestellingen te waarborgen!

Doos bedrukken

Bind je aan je klanten door iedere zending zowel zakelijk als persoonlijk te maken. Dat wil zeggen dat je eigen identiteit op het verpakkingsmateriaal te zien is. Denk daarbij aan logo’s en huisstijlen! Zoals we al zeiden is ieder perfect verzorgd en verzonden pakket een belangrijke reclameboodschap voor jou als ondernemer. En die wordt direct aan jou herinnerd door een doos of envelop te ontvangen die hem of haar visueel aan jou herinnerd dankzij een pakkend kleurenschema of beeldmerk. Gaat het om een verjaardagsgeschenk? Dan is het gene verkeerde optie om voor een feestelijke opdruk te kiezen! Zo’n persoonlijke touch zullen je klanten zeker weten te waarderen.