Iedereen heeft tegenwoordig een boodschap die gedeeld moet worden met de wereld. Maar je ziet nu door de digitale nullen de enen haast niet meer!

Hoe is dat mogelijk? Nou, heel eenvoudig. Er bestaan namelijk tal van websites die iets te bieden hebben dat elders ook te vinden is. Dat zal ook in jouw branche eerder regel dan uitzondering zijn en wellicht weet je al precies wie jouw concurrenten zijn, ofwel wie de prominente plekken innemen die jij dolgraag zou willen bekleden. Dat is al een hele goeie eerste stap: weten waar jij graag naartoe wilt groeien. Maar dan moet je ook weten hoe je dat aanpakt.

Daar is één gemakkelijk antwoord op dat we hierna wat gedetailleerder zullen uitleggen. Namelijk: opvallen! Je onderscheiden van de rest. De producten, diensten, ervaringen, leveringen, prijzen en kwaliteit die jij te bieden hebt, vind je nergens anders. Bovendien geef jij ook de meest duidelijke informatie aan je bezoekers, anders werd je niet zo snel gevonden in Google. Oftewel, zodra men iets zoekt dat verband houdt met jouw branche, zal men jou vinden. Dat is het hele doel!

En dat betekent weer dat er een aantal zaken onberispelijk moeten zijn. Namelijk je content en je linkbuilding plan. Hoe haal je daar dan je voordeel uit? Lees snel verder om hierachter te komen!

Content

We hadden het al kort over de kwaliteit van de informatie die jij te bieden hebt. En die helpt je op verschillende manieren. Ten eerste kom je zo over als een ondernemer die weet waar hij of zij het over heeft. Jouw website staat vol met vakkundig geschreven teksten per (sub)categorie, zowel om je lezer te informeren als om jou een professionele uitstraling te geven. Zoek maar eens door Google bij verschillende bedrijfstakken en zie hoe weinig sommige ondernemingen doen op dit gebied. Die zetten er in een paar woordjes – vaak ook nog in allerbelabberdst Nederlands – neer wat een product is, ook al is de lezer nu niets wijzer dan de hopelijk visuele indruk die er middels een foto wordt achtergelaten.

Oh ja, foto’s en video’s. Is dat niet eerder de toekomst voor websites in plaats van tekst?

Wellicht. Er is niks op tegen. Maar met behulp van tekst en strategisch geplaatste zoekwoorden, weet je wel zeker dat Google jou zal vinden. En daardoor jouw doelgroep ook!

Zorg daarom dat je website vol komt te staan met content, geschreven door enthousiaste en vakkundige marketeers die jou precies kunnen leveren wat jij wilt. En wat zowel je website als je doelgroep nodig heeft, natuurlijk!

Linkbuilding

Die toppositie die jij wilt behalen verkrijg je niet door slechts één route te bewandelen. Om jouw website extra vindbaar te maken is er nog iets nodig: extra aanwezigheid.

Dat wil zeggen dat links naar jouw online platform ook op andere plaatsen te vinden zijn. Vroeger werden startpagina’s hier veelvuldig voor ingezet, tegenwoordig zijn voornamelijk blogs populair. Of de websites van concullega’s, natuurlijk.

Het proces dat dit faciliteert wordt linkbuilding genoemd. In wezen is het het uitwisselen van relevante links, die vervolgens terecht komen op relevante plekken. Oftewel, plekken waar jouw doelgroep ze zal vinden. En Google ook! Zie het dus maar als een parallelle route aan content creatie. Ze hebben namelijk hetzelfde begin- en eindpunt.

Neem jij als ondernemer je bedrijf serieus? Dan kun je maar beter snel werk gaan maken van het bouwen van een website gevuld met content en een linkbuildprofiel waar je U tegen zegt!